25.06.2026 18:14 Kaynak: Ekonomi (TRHaber) Kategori: Ekonomi

Ankara’da enerji diplomasisi: Pakistan’dan Türkiye’ye kritik ziyaret: Üç anlaşma imzalandı

1 dk okuma 0 görüntülenme
Yapay Zeka Özeti
Ankara’da enerji diplomasisi: Pakistan’dan Türkiye’ye kritik ziyaret: Üç anlaşma imzalandı

Enerji sektöründe dönüşüm adımlarını hızlandıran Pakistan, Türkiye’nin elektrik piyasasında uyguladığı düzenleyici modeli örnek alarak yeni bir iş birliği sürecine imza attı. Ankara ve İstanbul’da gerçekleştirilen temaslarda iki ülke arasında enerji alanındaki teknik ve kurumsal ilişkilerin güçlendirilmesi hedeflendi. Pakistan Özelleştirme Bakanı ve Özelleştirme Komisyonu Başkanı Muhammad Ali başkanlığındaki heyet elektrik dağıtım sektörünün serbestleştirilmesi ve özelleştirme süreçlerinde Türkiye’nin tecrübesinden yararlanmak amacıyla EPDK’ya geldi. Heyette Pakistan Özelleştirme Bakanlığı, Özelleştirme Komisyonu ve Pakistan’ın Ankara Büyükelçiliği temsilcileri yer aldı.

TÜRKİYE MODELİNE VURGU Görüşmelerde konuşan EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, Türkiye ile Pakistan arasındaki köklü kardeşlik bağlarının enerji alanında somut iş birliklerine dönüştüğünü belirtti. Yılmaz, rekabetçi ve sürdürülebilir bir elektrik piyasası için yalnızca özelleştirmenin yeterli olmayacağını vurgulayarak başarının; kalite, verimlilik ve kayıp-kaçak odaklı teşvik mekanizmalarıyla desteklenmesi gerektiğinin altınız çizdi. PAKİSTAN: İŞ BİRLİĞİNDEN MEMNUNİYET DUYUYORUZ Pakistan Özelleştirme Bakanı Muhammad Ali, Türkiye’nin gelişmiş elektrik piyasası yapısının kendi reform süreçleri için önemli bir model sunduğunu söyledi. Ali, EPDK’dan edinilen kurumsal ve teknik deneyimlerin Pakistan’daki dağıtım şirketlerinin özelleştirme sürecine doğrudan katkı sağlayacağını belirterek iş birliğinin sürmesinden memnuniyet duyduklarını ifade etti.

ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANLIĞI’NDAN İŞ BİRLİĞİ ADIMI Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, Pakistan’ın elektrik dağıtımının özelleştirilmesine destek amacıyla Türk kamu ve özel sektör kuruluşları da sürece dahil olacak. Bu kapsamda Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İstanbul’da gerçekleştirilen üst düzey görüşmelerde Pakistanlı mevkidaşlarıyla bir araya geldi. ÜÇ STRATEJİK MUTABAKAT İMZALANDI Görüşmeler kapsamında Türkiye ile Pakistan arasında üç önemli anlaşma imzalandı: TEDAŞ – PPMC İş Birliği Protokolü TEİAŞ – ISMO Mutabakat Zaptı EPİAŞ – ISMO Mutabakat Zaptı Bu anlaşmalarla elektrik iletim ve dağıtım sistemlerinde teknik kapasitenin artırılması piyasa tasarımı ve dijitalleşme süreçlerinin güçlendirilmesi hedeflendi. “TÜRKİYE'DEKİ BAŞARIYI PAKİSTAN'DA DA GÖRMEK İSTERİZ” Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerji sektöründeki dönüşüm tecrübesini Pakistan ile paylaşmaya hazır olduklarını ifade etti.

Bayraktar, Türkiye’nin son 23 yılda enerji altyapısını üç kat büyüttüğünü hatırlatarak bu deneyimin Pakistan’ın reform sürecine katkı sağlayacağını belirtti. Bakan Bayraktar, yapılan anlaşmaların bölgesel enerji arz güvenliğine katkı sağlayacağını vurgulayarak“Türkiye’nin özelleştirme sürecindeki başarısının benzerini Pakistan’da da görmek isterim” dedi.